24/11/08

Γυμναστική-Θρησκευτικά:Σύγκριση στη διαδικασία απαλλαγών

Γυμναστική-Θρησκευτικά:Σύγκριση στη διαδικασία απαλλαγών

του Τάτση Ιωάννη, θεολόγου


Επιχειρούμε μία σύγκριση ανάμεσα στο πλαίσιο που διέπει τις απαλλαγές από τα θρησκευτικά και τις αντίστοιχες από τη γυμναστική. Γνωρίζουμε βέβαια ότι οι απαλλαγές από τη γυμναστική γίνονται για λόγους υγείας, ενώ οι απαλλαγές από τα θρησκευτικά για «λόγους συνείδησης» σύμφωνα με τις νέες εγκυκλίους του ΥΠΕΠΘ.

Απαλλαγή από τη γυμναστική
Όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από το μάθημα της γυμναστικής (φυσικής αγωγής). Για να πάρει την απαλλαγή είναι απαραίτητο εκτός από την αίτηση να υποβάλλει στο Διευθυντή του σχολείου ιατρική βεβαίωση στην οποία να αναφέρεται αναλυτικά τι πρόβλημα υγείας αντιμετωπίζει ο μαθητής και το χρονικό διάστημα για το οποίο απαιτείται απαλλαγή από τη γυμναστική. Έτσι τα «προσωπικά δεδομένα» που αφορούν στην υγεία του μαθητή γνωστοποιούνται στο Διευθυντή, τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Γυμναστή) και πολλές φορές και στο Σύλλογο καθηγητών.

Απαλλαγή από τα θρησκευτικά
Ύστερα από την έκδοση των καλοκαιρινών τριών εγκυκλίων του ΥΠΕΠΘ το μόνο που χρειάζεται για να απαλλαγεί ένας μαθητής από τα θρησκευτικά είναι μία αίτηση στην οποία αναιτιολόγητα ζητείται απαλλαγή («Επιθυμώ την απαλλαγή του γιου μου /της κόρης μου από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης»).

Επισημάνσεις
1. Γιατί το ΥΠΕΠΘ κρίνει ότι προσβάλλονται τα προσωπικά δεδομένα του μαθητή ακόμα και με την αρνητική δήλωση για τη θρησκευτική του πίστη («δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος», όπως έλεγε η εγκύκλιος του 2002) ενώ η φανέρωση των προβλημάτων υγείας ενός μαθητή δεν αποτελεί προσβολή των προσωπικών του δεδομένων; Είναι πιο φοβερό για ένα μαθητή να πει «δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος» από το να φανερώσει ότι «πάσχω από καρδιακή ανεπάρκεια» ή «έχω υποβληθεί στην τάδε χειρουργική επέμβαση»; Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά;
2.Αντιλαμβανόμαστε ότι η χωρίς αιτιολόγηση αίτηση απαλλαγής από τη γυμναστική θα οδηγούσε σε μαζικές απαλλαγές (πολλοί μαθητές και μαθήτριες νιώθουν αδύναμοι να ανταποκριθούν στις σωματικές ασκήσεις των γυμναστών). Και γι΄ αυτό ορθά ο νομοθέτης ζητάει αιτιολόγηση με ιατρική μάλιστα βεβαίωση. Γιατί όμως δεν δείχνει το ΥΠΕΠΘ την ίδια φροντίδα και για το μάθημα των θρησκευτικών;
3.Προσωπικά πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίζουν πολλά από τα «προσωπικά δεδομένα» των μαθητών, όχι για λόγους περιέργειας αλλά για να μπορούν να εκτελέσουν το έργο τους πιο καλά και εποικοδομητικά. Αν ο εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι ο μαθητής του είναι παιδία χωρισμένων γονέων ή έχει κάποιον ασθενή στο σπίτι (πατέρα, μητέρα, αδελφό) ή έχει χάσει κάποιον από τους δύο γονείς κ.ο.κ. μπορεί με διάκριση να βοηθήσει το παιδάκι αυτό. Ανάμεσα στα άλλα καθόλου δεν βλάπτει το να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός και το θρήσκευμα ή κάποιο πρόβλημα υγείας του μαθητή του.
4.Η υπερπροβολή των «προσωπικών δεδομένων» δεν αποτελεί παρά μια καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια για την επίτευξη στόχων που τελικά θα βλάψουν μακροπρόθεσμα τους μαθητές που θα γίνουν οι αυριανοί πολίτες (αποχριστιανοποιημένη παιδεία, απομάκρυνση των μαθητών από την Εκκλησία, κακώς νοούμενη προσωπική ελευθερία).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)