31/1/14

Ο Πρεσβύτερος Αθανάσιος Μηνάς για τον καρνάβαλο

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ
«πάντηση  στ  πνευματικ  κα  σαρκικά του τέκνα»
γαπητά μου παιδιά,
μ ρωττε ξαν κα  ξαν γι τ ν εναι μαρτία λες ατς ο φιέστες πο γίνονται, μ κέντρο τν καρνάβαλο, τν περίοδο το Τριωδίου, καθς κα τ κτροπα πο τς συνοδεύουν. Δυστυχς, πάρχουν νθρωποι πο πέτρεψαν, λόγω τν παθν τους, στος δαίμονες ν κατοικον μέσα τους, πηγαίνοντας μαζ στν ατοκαταστροφή. διάβολος δν χει ξουσία ν σκοτώσει τν νθρωπο.
ν τούτοις, ν κάποιος το παραχωρήσει στν καρδιά του δικαιώματα, ξαιτίας μαρτιν, τότε μεθοδικά, δίστακτα κα μ πάσαν κακίαν δηγεται π τ πονηρ πνεμα σ πνευματικ κα σωματικ ατοκτονία. «... ντδικος μν διβολος ς λων ρυμενος περιπατε ζητν τνα καταπίῃ·» (Α΄Πέτρου, κεφ.ε΄,στ.8). Τότε κα μόνον τότε, τ πνεύματα ατ τς κακίας διεκδικον ψυχοσωματικά, μ θράσος νώπιον το Θεο, τν κάθε ταλαίπωρο, θέλοντας ν τν δηγήσουν στν τόπο τς κολάσεως.
 τσι, λοιπόν, ατς τς  γιες μέρες το Τριωδίου, μ ργανά τους νθρώπους(;) βριστς κα βλασφήμους, κινονται λυσσωδς ναντίον το σταυρωμένου ησο, μ ελημμένη πόφαση τν διαπόμπευση το Τιμίου Του Σταυρο κα τς γίας ρθοδόξου κκλησίας Του. Πάλιν κα πολλάκις Τν ξανασταυρώνουν, πισύροντας π τς κεφαλς των τν ργ το Θεο κα τν αώνια καταδίκη, χι μόνον ατο (ο πρωταγωνιστές), λλ κα ποιοι συνευδοκον κα συμπράττουν μαζί τους. «κα παραπεσόντας, πάλιν νακαινίζειν ες μετάνοιαν, νασταυροντας αυτος τν υἱὸν το Θεο κα παραδειγματίζοντας.» (Πρς βρ., κεφ.στ΄,στ.6), «Κα ο ποοι στερα π λα ατ ξέπεσαν, εναι δύνατον ν ξανακαινουργών κανες ατος πρς μετάνοιαν. Κα εναι δύνατον, διότι ατο μ τν ποστασίαν των ξανασταυρώνουν πάλιν πρς καταστροφν το αυτο των τν Υἱὸν το Θεο κα Τν διαπομπεύουν κα πέναντι το κόσμου.»(ρμηνευτικ πόδοσις  Π. Ν. Τρεμπέλα).
ντί το λόγου το Θεο, τς ποκεκαλυμμένης ληθείας πως ατ μς παρεδόθ π τν Υἱὸν Του, ο χθρο ατο το Χριστο κα τς κκλησίας Του εσάγουν μ λα τ μέσα  καιν δαιμόνια κα προβάλλουν ψευδοσωτρες κα θεωρίες νθρώπινες, πως «θε» τύχη, τ ζώδια, μοιρολατρεία, ριθμολογία, «θετικ» νέργεια κ.., πο χουν σκοπό τν νίσχυση τς φιλαυτίας κα τν παθν, ποφεύγοντες τν συσταύρωσίν τους σν τ Χριστ ν τ Σταυρ. λλ’ μως ,τι δν χει Χριστ κα Σταύρωση, χωρς προσωπικ γνα, θυσίες κα πόνους κα κυρίως χωρς τν κτιστον Χάριν το Τριαδικο Θεο δίχως τν ποία δν πάρχει σωτηρία φο Κύριος ησος Χριστς, Μοναδικς Σωτρας κα Λυτρωτς το κόσμου, επε: «γώ εμι δς κα λήθεια κα ζω[1]», «γώ εμι τ φς το κόσμου·[2]», «γ εμι θύρα·δι’μο ἐὰν τις εσέλθ σωθήσεται[3]», δηγε  τν νθρωπο μακρν το Θεο κα πομένως, στ πόλυτο σκοτάδι, στν πλάνη κα τέλος, νευ μετανοίας, στν αώνιο θάνατο.  
ξάλλου, μν σς διαφεύγει τ γεγονς τι ο διοι ατο χθρο το σταυρωμένου, στ νώτερα κλιμάκια εραρχίας, κινον τ νήματα τς πλάνης κα σ πολλς λλες περιπτώσεις, μ δθεν πιστηνονικς νακαλύψεις πιστημονικοφαν γεγονότα, πως γι παράδειγμα τς λίθιες θεωρίες γι ξωγήινους, UFO, κα τ παρεμφερ γι ζω κα κατοικίες σ λλους πλανήτες, π.χ. στ φεγγάρι, στν ρη κα σ λλους γαλαξίες. Λς κα Κύριος ησος, Μοναδικ λήθεια, θ μς τ κρυβε ατ κατ τν περίοδο τς πιγείου μφανίσεώς Του κα τ Πνεμα τ γιον λς κα δν δηγε τος γίους ποστόλους κα τν κκλησία Του ες πάσαν τν λήθειαν, π τν γία Πεντηκοστ μέχρι σήμερα κα ως τς συντελείας  τν αώνων. λλ, λοι ατοί, πιμένοντες στν πλάνη τους,  περιμένουν τ UFO ν τος τ πον!!! , τς νοησίας κα τς φροσύνης!!! ( Καλς Θες π γάπη κα νδιαφέρον γι τν σωτηρία τους, γι ν τος δείξει πόσο νόητοι εναι, πέτρεψε στς μέρες μας σ κατοικημένες περιοχς το πλανήτη γ ν βιώνουν γι λίγο καταστάσεις κατάψυξης πως ατς στν ρη κα στ φεγγάρι, καθς κα σεισμος κάτω π τ πόδια κείνων πού βλασφημον τν μέρα τς ναστάσεως, τν Κυριακή, ργαζόμενοι, κα μάλιστα στ νησ κενο πο αώνια μαρτυρία τς ναστάσεως το Χριστο εναι τ σεπτ σκήνωμα το γίου Γερασίμου το Θαυματουργο κα Μυροβλύτου[4], κάνοντας πολογισμ κα ταμεο εσπράττοντες τν «βριν» πόγευμα Κυριακς, μήπως κα συνέλθουν π τν νοησία κα τ τραγικ διέξοδα στ ποα δηγονται κα δηγον κα τν κόσμο, κα τελικ συνετιστον.)
πως, πίσης, εναι ο διοι, στν νώτατη πλέον πυραμίδα, πο μ βλακώδη πειράματα προσπαθον δθεν ν μάθουν περ τς ρχς τς δημιουργίας το κόσμου, ν ατ εναι ξεκαθαρισμένα π τ Πνεμα τ γιον, τσι πως Ατ πεκάλυψε κα νέπνευσε τος γίους Προφήτας, τος γίους ποστόλους κα πάντας τος γίους, ο ποοι τ κατέγραψαν μ πάσαν κρίβειαν. (Βλέπε Πεντάτευχο Μωϋσέως κα τν ρμηνεία ες ατν το Μεγάλου Βασιλείου). Βέβαια, μ ατ κα τ τοιατα, συντηρονται ατ τ νθρωποειδ...; (ο διοι διατείνονται τι κατάγονται π τος πιθήκους![5]), φο καταφέρνουν κα εσπράττουν πακτωλος χρημάτων κα κονδύλια πέρογκα γι τς δθεν φευρέσεις κα νακαλύψεις τους, στε ν βολεύονται ατο κα ο μέτεροι σ βάρος τν δύναμων νθρώπων κα κρατν το πλανήτη.
δυστυχία εναι τι κατάφεραν, σ ατ τν δυσώδη Νέα ποχή, ο πολλο ν κλίνουν εήκοα τα σ τέτοιους νόητους μύθους κα πλάνες κα ν συντηρεται τσι, χρι καιρο, ατ νοσηρ κατάσταση. δο τί γράφει γιος πόστολος Παλος στήν Α΄κα Β΄ πιστολή του πρς Τιμόθεο:                                                                                                                             ,          «Τ δ Πνεμα ητς λγει τι ν στροις καιρος ποστσοντα τινες τς πστεως, προσχοντες πνεμασι πλνοις κα διδασκαλαις δαιμονων, ν ποκρσει ψευδολγων, κεκαυστηριασμνων τν δαν συνεδησιν» (Α΄ Τιμόθ., κεφ.δ΄, στ.1-2)
« τς δ βεβλους κενοφωνας περιστασο· π πλεον γρ προκψουσιν σεβεας, κα  λγος ατν ς γγγραινα νομν ξει·...» (Β΄Τιμόθ., κεφ.β΄,στ.16-17)
«Τοτο δ γνωσκε, τι ν σχταις μραις νστσονται καιρο χαλεπο· σονται γρ ο νθρωποι φλαυτοι, φιλργυροι, λαζνες, περφανοι, βλσφημοι,...χοντες μρφωσιν εσεβεας, τν δ δναμιν ατς ρνημνοι... νθστανται τ ληθείᾳ, νθρωποι κατεφθαρμνοι τν νον, δκιμοι περ τν πστιν....  πονηρο δ νθρωποι κα γητες προκψουσιν π τ χερον, πλανντες κα πλανμενοι.» (Β΄Τιμόθ., κεφ.γ΄, στ.1,2,5,8,13)
« ...σται γρ καιρς τε τς γιαινοσης διδασκαλας οκ νξονται, λλ κατ τς πιθυμας τς δας αυτος πισωρεσουσι διδασκλους κνηθμενοι τν κον,  κα π μν τς ληθεας τν κον ποστρψουσιν, π δ τος μθους κτραπσονται.» (Β΄Τιμόθ., κεφ.δ΄, στ.3-4). 
μες, μως, γαπητοί μου δελφο κα παιδιά μου, πο ποτελομε τ ποίμνιο το Χριστο, γνωρίζουμε δι τν γίων μας διαχρονικ τν αώνια ξία το νθρωπίνου προσώπου ς εκόνος το Θεο κα δν πιτρέπουμε τ μασκαρέματα κα τν σαρκικ βόρβορο πο προηγεται κολουθε ατν. πως, πίσης, κ Θείας ποκαλύψεως κα μπειρικ, μαθαίνουμε τι ντως πάρχουν ξωγήινα πλάσματα, τ ποα μως εναι ο γιοι γγελοι κα ρχάγγελοι κα λες ο πουράνιες ταξιαρχίες τν γίων σωμάτων, καθώς κα λλα, ντίθετα πνεύματα κακίας κα πονηρίας, πο Κύριος ησος κα γία Του κκλησία τ νομάζει δαιμόνια. Ατ εναι ντως τ ξωγήινα πνεύματα. Τ μν πρτα, ο γιοι γγελοι, ο ποοι συμπαρίστανται κα μπνέουν τος νθρώπους στν γαθ δρόμο το Θεο γι τν σωτηρίαν των, τ δ δεύτερα, ο νθρωποκτόνοι δαίμονες, ο ποοι μεθύουν τος νθρώπους μ τ «γώ» τους μέσα στν μαρτία κα ζητον ν δηγήσουν ε δυνατν λη τν δημιουργία το Θεο στν πλάνη κα τν σέβεια, κα ατ κριβς συμβαίνει σήμερα στν Νέα ποχ τς Παγκοσμιοποίησης.



[1] «γώ εμι  δς κα λήθεια κα ζω· οδες ρχεται πρς τν πατέρα ε μ δι΄ μο. ε γνώκειτέ με, κα τόν πατέρα μου γνώκειτε ν, κα π΄ ρτι γινώσκετε ατν κα ωράκατε ατόν...»(ωάνν.,κεφ.ιδ΄,στ.6).
[2] « γώ εμι τ φς το κόσμου· κολουθν μο ο μ περιπατήσ ν τ σκοτί, λλ΄ ξει τ φς τς ζως. (ωάνν.,κεφ.η΄,στ.12).
[3] «γώ εμι  θύρα· δι΄ μο άν τις εσέλθ, σωθήσεται, κα εσελεύσεται κα ξελεύσεται, κα νομν ερήσει» (ωάνν.,κεφ.ι΄,στ.9).
[4] «Τν ρθοδόξων προστάτην κα ν σώματι γγελον...» ( πολυτίκ. γίου Γερασίμου το ν Κεφαλληνία, το Θαυματουργο)
[5] «κα νθρωπος ν τιμ ν ο συνκε, παρασυνεβλήθη τος κτήνεσι τος νοήτοις κα μοιώθη ατος.» (Ψαλμ.,μη΄,στ.13)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Να πω κατι απο τις κατηχησεις που μας εκανε εντυπωση
Την εποχη του αρειανισμου οι κατηχουμενοι,ονομαζονταν οσοι ειχαν ελκυθει απο το κηρυγμα της εκκλησιας και ειχανεκδηλωσει με σαφηνεια να γινουν μελη της.Αποτελουσαν ιδιαιτερη ταξη και παρακολουθουσαν για μια τριετια την διδασκαλια των αληθειων της πιστεως και κατα ενα μερος μονον τις λατρευτικες συναξεις των πιστων.Οποιος ηθελε να γινει κατηχουμενος,επρεπε να βρει εναν Πιστο,ο οποιος πρωτοδιδασκε στο υποψηφιο την χριστιανικη πιστη.Μετα ο πιστος τον εφερνε στην εκκλησια.
Ορισμενοι κληρικοι εξεταζαν κατ αρχην το θεμα της ελευθεριας του.
Εαν ηταν δουλος,διευκρινιζοταν αν ο κυριος του ηταν Πιστος. Και εαν συμφωνουσε για την κατηχηση του.Επειτα ερευνουσαν την οικογενειακη του κατασταση.Και εαν το επαγγελμα του ηταν απο τα απαγορευμενα απο την Εκκλησια...οπως π.χ ΤΟΥ ΕΙΔΩΛΟΠΟΙΟΥ,ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ...[ΔΙΑΤΑΓΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΒΕΠΕΣ2,163 εξ.]
---εαν το επαγγελμα του ηταν απο τα απαγορευμενα ...δεν Κατηχοταν ουτε και στη συνεχεια βαπτιζοταν....-

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)